Перейти до вмісту

«Все починається з дитинства», мережевий світ та важливість ефективної системи покарань — про що говорили на дискусії про академічну доброчесність? ??

27 березня відбулася дискусія про академічну доброчесність, ініційована Науковим товариством студентів, аспірантів, докторантів та молодих вчених Львівського національного університету імені Івана Франка.

Розмова стосувалася явища академічної доброчесності у його широкому розумінні: з психологічної, юридичної, технічної точок зору.

Про психологічну складову явища академічної доброчесності розповіла Світлана Незабитовська, керівниця Психологічної служби Університету, наголосивши на складності й комплексності явища.

Роман Крохмальний, декан філологічного факультету, порушив питання взаємодії людини із сучасними технологіями, зокрема штучним інтелектом. Роман Олексійович наголосив, що ми живемо в мережевому світі й середовищі, що є і викликом, і можливістю.

Юридичний погляд на академічну доброчесність висловила Олександра Яворська, завідувачка катедри інтелектуальної власності, корпоративного та інформаційного права юридичного факультету. Олександра Степанівна згадала про проєкт закону про академічну доброчесність, а також наголосила на важливості фіксувати порушення та застосовувати відповідну систему покарань.

Із підсумковою доповіддю виступив Іван Куньо, керівник науково-дослідної частини, виконувач обовʼязків проректора з наукової роботи. Іван Михайлович детальніше описав, як працює перевірка наукових робіт через систему антиплагіату, а також розповів про основні виклики, повʼязані з академічною доброчесністю.

Також під час обговорень учасники порушили питання цінності людського розуму в сучасній ері штучного інтелекту, доцільності курсових робіт як виду студентської роботи в університеті, питання справедливості й важливості покарання порушників тощо.

Дякуємо всім за цікаві запитання, увагу до важливої теми й активну участь в обговореннях! Усе буде академічно доброчесна наука! 🩷

У дописі використано фото Пресцентру Університету.